Artwork journals with Japanese colored papers.

Artwork journals with Japanese colored papers.

Sunday, December 9, 2012

Lake





"Lake Onneto"Miki Ohno


Torn Japanese colored paper and acrylic resin on 14.33 × 20.28 inches paper board.
36.4cm×51.5cm ペーパーボードに和紙・アクリル樹脂

There has been a quiet lakeside view in me as my mental picture, where I often hang around.   Not so open and fluid as a river or the sea. It stays still silently to seal my emotional phases as joy, sorrow, and solitude.
This picture of the lake above actually exists nearby the place where I spent my childhood.  Its color looked exactly like this greenish blue.   Since my linguistic ability at that time had not been developed enough to name the view as "beauty", I just kept standing at the lakeside with my eyes widely opened, just like animals instinctively grasp the significance of their existence without a word.   
私の中には心象風景としての湖が存在します。川や海のように動的・開放的ではなく、喜びや哀しみ、孤独といった色々な感情のさざ波を封印するかのように静かな湖面をたたえています。
ここに描かれた湖は私が幼少時を過ごした場所に実在します。湖の色はこの青緑そのままで、幼い私は風景を「美しい」と評する言語能力を獲得する前段階だった為、ただ感極まって湖畔に立ち尽くしていました。動物達も多分そのように黙って、沸き起こる感覚に名前をつけて分類することなく、風景の中に立ち尽くすことで、そこに満ちる無限の情報を吸収しては充足しているのだと思います。

Lake reminded me of this old song.
湖で連想する懐かしい歌がありました。




"Lake"/Anna Domino 1987





No comments:

Post a Comment